Simply Klever - Logo

Stel u voor dat uw website helemaal bovenaan verschijnt bij Google wanneer potentiële klanten op zoek gaan naar de producten en diensten die u levert. Dat is natuurlijk de positie waar iedereen van droomt want wie hoog scoort in de zoekresultaten is het best online zichtbaar en krijgt het hoogste aantal bezoekers op de website.

U kan ervoor kiezen om mee te bieden op de (vaak dure) Ads campagnes van Google waarmee u een tijdje bovenaan bij de advertenties staat, maar het beste resultaat om duurzaam goed te scoren haalt u met SEO of zoekmachine optimalisatie. En daar kan Simply Klever u alvast mee helpen!

Wat is zoekmachine optimalisatie of SEO?

Wie vandaag op zoek gaat naar informatie doet dat doorgaans op het internet. Logisch dus dat de websites die hoog scoren in Google het meeste clicks halen. Daarom moet u ervoor zorgen dat Google uw website als meest relevant ziet voor de zoektermen waarop uw gevonden wil worden. Dat heet zoekmachine optimalisatie of SEO.

Er zijn in feite 3 factoren die een grote invloed hebben op de manier waarop Google uw site vindt en toont in de zoekresultaten en waar we graag even op doorgaan:

- De (technische) structuur van uw website

- Uw online autoriteit

- De relevantie van uw content.

Voor de technische structuur kan u uiteraard op ons rekenen. Wij maken voor u een website met een duidelijke sitemap, een logische opbouw en die bovendien geoptimaliseerd is voor mobiele gebruikers. Google weet ook dat we steeds vaker zoekopdrachten uitvoeren op mobiele apparaten en geeft de voorkeur aan websites met zo’n responsive design.

Uw online autoriteit opbouwen is al iets moeilijker. Google hecht nochtans veel belang aan die autoriteit. Maar wat bedoelen we hier precies mee? Het internet is een reusachtig web dat u door middel van links van de ene website naar de andere laat gaan. Wanneer er voor een bepaald thema veel links naar een specifieke website of pagina gaan dan heeft die voor Google veel autoriteit voor dat thema.

Met andere woorden: hoe meer andere websites naar u linken, hoe beter u scoort in de zoekmachines. Daarom investeren bedrijven in linkbuilding. Er worden afspraken gemaakt met andere websites om naar elkaar te linken en zo de autoriteit te vergroten. Maar let op: Google is bijzonder slim en bekijkt de content van waaruit er naar uw website wordt verwezen. Die moet relevant zijn voor de inhoud op uw website. Gewoon links kopen op dubieuze sites hielp vroeger, maar Google heeft dat trucje al lang doorprikt.

Relevante content voor uw website

Uw website is vandaag het eerste contact dat (potentiële) klanten met uw bedrijf hebben. Die moet er natuurlijk piekfijn uitzien want een professionele website straalt meteen vertrouwen uit bij de bezoeker. Bekijk zeker eens de verschillende websites waarvoor Simply Klever een webdesign op maat maakte.

Maar de klant moet op uw website ook de informatie vinden waar hij naar op zoek was. Anders zal hij meteen uw site verlaten zonder dat u uw verhaal kon doen. Door die relevante content weet Google ook waar uw boodschap over gaat en dat heeft een positief effect op uw score in de zoekresultaten.

Wil u het professionele design van uw website doortrekken naar de inhoud van uw website dan kan u beroep doen op een copywriter met kennis van zoekmachine optimalisatie. Simply Klever helpt u daar graag bij. Wij gaan op zoek naar de meest relevante zoekwoorden voor uw business en schrijven daar teksten rond die door Google gevonden worden.

Wil u meer weten over hoe wij u kunnen helpen met inhoud die online scoort? Aarzel niet en neem vandaag nog contact met ons op!